Przez trzy dni w urzędzie marszałkowskim szkolili się doradcy zatrudnieni w ramach projektu LIFE Podkarpackie. Warsztaty dotyczące profesjonalnej obsługi klienta, miały na celu podniesienie kompetencji m.in. w zakresie technik komunikacyjnych oraz umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach związanych z doradztwem ekologicznym i kontrolami w tym zakresie.
W warsztatach szkoleniowych wzięło łącznie udział ponad 80 osób, w tym doradcy gminni, doradcy subregionalni oraz pracownicy urzędu marszałkowskiego zatrudnieni w ramach projektu LIFE Podkarpackie.
Głównym zadaniem doradców jest zapewnienie kompleksowego wsparcia mieszkańcom w uzyskaniu dotacji oraz wymianie nieefektywnych źródeł ciepła. Ponadto, doradcy wspierają osoby ubogie energetycznie – współpracując z MOPS, GOPS, prowadzą kontrole palenisk, udzielają porad i informacji mieszkańcom gmin. Organizują również spotkania z liderami społeczności, dlatego to szkolenie było bardzo przydatne i wniosło sporą dawkę wiedzy – mówi Anna Lorynowicz, kierownik projektu LIFE Podkarpackie.
W czasie szkoleń uczestnicy doskonalili umiejętności profesjonalnej obsługi mieszkańców w zakresie doradztwa ekologicznego i kontroli, uczyli się, także w praktyce, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami, w tym z osobami roszczeniowymi i negującymi przepisy. W zakresie szkolenia był również rozwój technik komunikacyjnych dostosowanych do różnych form kontaktu: bezpośredniego, telefonicznego, mailowego.
Szkolenie odbyło się w ramach projektu: „Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla województwa podkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego: Podkarpackie – żyj i oddychaj” i zostało dofinansowane z programu LIFE Unii Europejskiej oraz ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.